تعاريف ثبت شركت

قوانين ثبتي

تعاريف ثبت شركت

۵۵ بازديد

كمپاني تجاري قراردادي است كه به موجب آن يك يا اين كه يك سري نفر توافق مي نمايند , سرمايه مستقلي را كه از توده آورده هاي آن‌ها تشكيل ميشود اختصاص دهند و در منافع و خسارت هاي احتمالي نتيجه ها از استفاده سرمايه , سهم دار شوند .
عمل در قالب كمپاني , علاوه بر اين‌كه موجب كسب اعتبار و آوازه تجاري مي شود ; موجب تجميع سرمايه , مهارت و علم فني شده و كسب سود بيشتر را با خويش به همراه دارااست .
هر كسي قادر است روزي تصميم بگيرد كه كمپاني خودش را فعال‌سازي نمايد . براي تاسيس كمپاني در اولِ دستور , بايستي با واژگان و اصطلاحات ثبت كمپاني آشنا باشيد .
در‌اين مقاله به بررسي اين قضيه حساس پرداخته و اصطلاحات ضروري را توضيح مي‌دهيم .
افراد حقيقي وواقعي و حقوقي

الف - شخصيت حقيقي وواقعي ( ارگانيك ) :
به آحاد و اشخاص آدم اطلاق مي شود . نام و نشان فرد واقعي با نام نويسي و خصوصيات وي در ثبت حال و روز به وقوع پيوستن مييابد . شخصيت آدم با به دنياآمدن وي آغاز و با مرگ پايان مييابد .
در واقع اهليت بشر زمان به دنيا آمدن تا مرگ را مشتمل بر مي شود و اهليت براي دارا شدن حقوق و دستمزد , چيزي جز داشتن شخصيت نيست . بر اين اصول , آدم در زمان جنيني فاقد شخصيت غيروابسته است , البته دارنده شخصيت اعتباري است كه مبني بر آن مي‌تواند چه بسا پيشين از ايجاد زير قوانيني صاحب و مالك حق شود , مثل حق ارث بردن جنين يا اين كه وصيت به نفع جنين .
اهليت را هم مي شود به معناي بضاعت و توان دارا شدن حق و اجراي حق تعريف نمود كه بر دو مدل است :
* اهليت تمتع ( دولتي ) : بضاعت رسمي براي دارا شدن حق كه با ولادت آدم آغاز ميشود و با مرگ پايان مي‌يابد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.