چرا ثبت علامت تجاري امري ضروري است

۲۷ بازديد

ممكن است برايتان سوال اتفاق افتاده باشد كه چه نيازي به ثبت مارك خويش داريم؟
آيا فارغ از نياز به چگونگي ثبت برند هم ميتوانيم كالاي خويش را در بازار عرضه كنيم؟
پاسخ آري است! شما فارغ از ثبت آرم تجاري خويش هم ميتوانيد كالاي خويش را عرضه نمائيد البته يك اختلال بزرگ موجود هست و آن اين است كه در‌اين بازار مملو از رقابت كه در عمده صنفها اشخاص فراوان متعددي عمل دارا‌هستند در صورتي شما ( مارك ( يگانه خويش را نداشته باشيد مدام در معرض خطر ميباشيد .
اين مخاطرات قادر است دربرگيرنده گلايه از شما به مراجع رسمي باشد .
بعنوان نمونه فرض نمائيد شما مي خواهيد يك مال خوراكي به بازار عرضه فرمائيد . زيرا شما مارك خويش را به ثبت نرسانده ايد به مجبور بايستي از يك نام شبيه با مثال هاي جانور در بازار استعمال نماييد يا اين كه اين كه مثال تقلبي از يك مارك ثبت شده را ايجاد و وارد ماركت فرمائيد .
در هر دو صورت اين اعمال سبب مي شود كه به اعتبار مارك فرد ديگري لطمه وارداتي و مطمئنا آن فرد به مراجع رسمي مراجعه كرده و مشكلات فراواني توليد خواهد كرد .
پس با ثبت مارك منحصر به فرد خويش نيز خودتان شناخته ميشويد و نيز به فرد ديگري لطمه مالي و اعتباري وارد نخواهد شد;چه بسا كه متاسفانه موردها اكثري از اين اقدامات ناپسند انجام يافته و فردي كه مارك خويش را به ثبت رسانده بوسيله اشخاص فرصت طلب مورد سو به كار گيري اسمي قرار گرفته است .
عوارض متفاوت ديگري درخصوص لازمه ثبت مارك موجود است كه مي شود به تمايز خويش از ديگر فروشندگان يا اين كه ارائه دهندگان سرويس ها اشاره نمود .
برهان ديگر مي‌تواند اين باشد كه با ثبت مارك بخت زياد خير و خوبي جهت دريافت وام هاي بانكي داريد و به نوعي اين كار اعتبار شمارا ارتقاء مي‌دهد .
و ولي مهم ترين قضيه اين است كه با ثبت مارك خويش ميتوانيم جلوي استعمال اشخاص سود جو را بگيريم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.